Super Starter Peelland

Volgende ronde van Super Starter Peelland wordt een Pecha Kucha avond!

Bekijk alles »

Gepubliceerd op

Dat het project Super Starter Peelland leeft bij de deelnemers, hun aanhang en geïnteresseerde is na het online komen van de video-pitches wel duidelijk. Via de site en Facebook worden de video's volop gedeeld en 'geliked' en worden er lovende commentaren bij de filmpjes geplaatst. De Facebook-expert binnen de organisatie van Super Starter Peelland heeft aangegeven dat het bereik van de video's samen inmiddels de 50.000 unieke personen is ontstegen. Dat betekent dat meer dan 50.000 mensen een of meerdere video's op hun scherm hebben gekregen. En we tellen nog steeds!

Van de 15 deelnemers die nog in de race zijn gaan er 10 door naar de volgende ronde. 9 daarvan worden gekozen door de vakjury en de investeerders. Daarnaast is de video met de meeste 'Likes' automatisch door naar de live presentaties.

Het moment waarop dat bepaald wordt is op maandag 3 juni om 12.00 uur. Dan staan de video's een week online en wordt de publiekswinnaar gekozen. Een aantal deelnemers zijn inmiddels in een nek-aan-nek race verwikkeld om de meeste likes maar er kan nog van alles gebeuren.

In de loop van de middag wordt aan alle deelnemers bekend gemaakt of ze door zijn en ook hoe ze zich optimaal kunnen voorbereiden op de live presentaties.

Deze live presentaties gaan we doen aan de hand van een vast stramien voor alle deelnemers. Een zogenaamde Pecha Kucha presentatie.

Pecha Kucha bedacht in 2003 door architectenbureau Klein Dytham in Tokyo als een evenement voor jonge ontwerpers om elkaar te ontmoeten, te netwerken en hun werk te tonen aan publiek. Inmiddels is het uitgegroeid tot een wereldwijd toegepaste manier van presenteren. Het Pecha Kucha (Japans voor prietpraat) presentatie-concept is gebaseerd op een korte maar krachtige presentatievorm. Elke presentatie bestaat uit 20 slides, die per slide door de spreker in 20 seconden wordt toegelicht. Dit concept is gebaseerd op een simpele gedachte; een goed idee heeft niet veel tijd nodig om verteld te worden. Alle deelnemers hebben dezelfde tijd en dezelfde middelen ter beschikking om hun idee op deze avond aan de man te brengen...



Geschreven door: (@)
Funtrepreneurs,


Partners:
Mede mogelijk gemaakt door: